#: locale=en ## Acción ### URL LinkBehaviour_DBBE4070_C701_82AC_41D3_4318D8D22FCC.source = https://www.merops360.com/ LinkBehaviour_9CA20135_B35E_D9E8_41C9_FB66AC3C43AF.source = https://www.merops360.com/ ## Hotspot ### Tooltip HotspotPanoramaOverlayArea_BCDAC093_A907_D970_41B7_C9BB4CC95A6D.toolTip = Altar HotspotPanoramaOverlayArea_B0C8ED86_A90C_AB50_41D3_BD973E8AB8E5.toolTip = Altar HotspotPanoramaOverlayArea_B07953CA_A905_5ED0_41D1_8647308CCCCF.toolTip = Altell HotspotPanoramaOverlayArea_BFF452B3_A91B_BEB0_41DA_F8AD64D766FE.toolTip = Altell HotspotPanoramaOverlayArea_B0EBD85D_A48D_7775_419A_29BDC293577D.toolTip = Benvinguts/des HotspotPanoramaOverlayArea_B7396652_A48A_DB4F_41D5_FC85A3BB434B.toolTip = Benvinguts/des HotspotPanoramaOverlayArea_B0D41F9C_A907_A770_41DA_9DD250857A91.toolTip = Espai 1 HotspotPanoramaOverlayArea_BF2FB5D7_A91D_BAF0_41D1_5D44AF923A1B.toolTip = Espai 1 HotspotPanoramaOverlayArea_B3B7E8F0_A904_AAB0_41C7_AA47291B149E.toolTip = Espai 1 HotspotPanoramaOverlayArea_BD7FE907_A904_EB50_41B7_F7EFB6A0A5EA.toolTip = Espai 1 HotspotPanoramaOverlayArea_BC4AEF78_A904_A7B0_41E4_F7D9913D004E.toolTip = Espai 2 HotspotPanoramaOverlayArea_B0BA3D88_A90B_6B50_41DF_E9389903003B.toolTip = Espai 2 HotspotPanoramaOverlayArea_B117F388_A486_B9DB_41C1_F9F3E5EA83DB.toolTip = Espai 2 HotspotPanoramaOverlayArea_B1F2641F_A485_BEF5_41CC_B9899E34C2C5.toolTip = Espai 2 HotspotPanoramaOverlayArea_B1E91372_A905_5FB0_41D5_116085C07F38.toolTip = Espai 3 HotspotPanoramaOverlayArea_B33FC56A_A90D_DBD0_41DD_9119088D9213.toolTip = Espai 3 HotspotPanoramaOverlayArea_BCE222C7_A905_DED0_4196_69D4461A2E62.toolTip = Espai 3 HotspotPanoramaOverlayArea_BC62E5DA_A905_BAF0_41D7_D78B817F84A7.toolTip = Espai 3 HotspotPanoramaOverlayArea_B3610179_A90C_BBB0_419F_52F3962E8966.toolTip = Espai 4 HotspotPanoramaOverlayArea_B06107C6_A905_66D0_41DC_A48593C7EB49.toolTip = Espai 4 HotspotPanoramaOverlayArea_B3DE8BD5_A90B_EEF0_41BC_339064D59803.toolTip = Espai 4 HotspotPanoramaOverlayArea_B3BB15E1_A90D_5AD0_41D7_138F7160C1C4.toolTip = Espai 4 HotspotPanoramaOverlayArea_B3A90B2A_A90D_6F50_41D2_3E54E91B5D1A.toolTip = Espai 6 HotspotPanoramaOverlayArea_B0E66FEA_A90F_A6D0_41B5_A6F230BC72E6.toolTip = Espai 7 HotspotPanoramaOverlayArea_B19AE863_A48A_D74D_41DB_4484D92D7387.toolTip = Fins aviat HotspotPanoramaOverlayArea_B19666B0_A485_5BCB_41CF_1B2A69290F2B.toolTip = Fins aviat HotspotPanoramaOverlayArea_756054FC_67F6_3D97_41A9_610CBA08D84A.toolTip = Mare de Déu de Montserrat ## Media ### Audio AudioResource_B3F84D3C_BA93_9EEF_41E6_FB8CD9440FE3.mp3Url = media/audio_AA06D25A_BDD0_F452_41D6_83F54882C904_en.mp3 ### Imágen imlevel_9F73B2A3_B1B7_9C54_41C3_FAA5B766F219.url = media/zoomImage_9CA05133_B35E_D9E8_41C4_BC9265243C5E_en_0_0.png imlevel_9F73D2A3_B1B7_9C54_41DB_3424EAA2BDED.url = media/zoomImage_9CA05133_B35E_D9E8_41C4_BC9265243C5E_en_0_1.png imlevel_9F730290_B1B7_9C74_41C1_C18A9B669268.url = media/zoomImage_B6ED4DF1_A91B_AAB0_41E2_1F12F8826AED_en_0_0.png imlevel_9F732290_B1B7_9C74_41E3_8B3F4569BBD1.url = media/zoomImage_B6ED4DF1_A91B_AAB0_41E2_1F12F8826AED_en_0_1.png imlevel_9F735290_B1B7_9C74_41D5_FC0F75E351DF.url = media/zoomImage_B6ED4DF1_A91B_AAB0_41E2_1F12F8826AED_en_0_2.png imlevel_9F736290_B1B7_9C74_41D0_B53BE19E1D92.url = media/zoomImage_B6ED4DF1_A91B_AAB0_41E2_1F12F8826AED_en_0_3.png ### Popup Imágen ### Subtítulo panorama_927FD25E_8990_290C_41D9_62326ABE081F.subtitle = Església Masricart panorama_AA0C8A6F_A485_4B55_41DD_400525805184.subtitle = Església Masricart panorama_A5684755_A904_E7F0_41CA_4116A8182A11.subtitle = Església Masricart panorama_A3E24185_A904_BB50_41D1_2898899607D1.subtitle = Església Masricart panorama_A3E0FA42_A907_69D0_41E4_7A630ADEBFC8.subtitle = Església Masricart panorama_A3E0F302_A907_5F50_41DA_16E80A0A5752.subtitle = Església Masricart panorama_936260D2_8990_2914_41C6_DE20E0AB7B4F.subtitle = Església Sant Sebastià panorama_B5088B07_A4BB_CAD5_41D1_5FC921749A54.subtitle = Església Sant Sebastià panorama_A4199606_A93F_5950_41C9_2362A277EBB6.subtitle = Església Sant Sebastià panorama_A5E96DDF_A93C_AAF0_41E1_1D0EBCAFEE26.subtitle = Església Sant Sebastià panorama_A5E42CF0_A93C_AAB0_4184_FD43416447C4.subtitle = Església Sant Sebastià panorama_A5E4A602_A93C_F950_41DF_8BD687CDB510.subtitle = Església Sant Sebastià panorama_A5E41DA1_A93D_6B50_418D_73D24566B09A.subtitle = Església Sant Sebastià panorama_A5E42716_A93D_A770_41DD_F7D9EBFF2666.subtitle = Església Sant Sebastià panorama_A5E5D538_A93D_5BB0_41E2_2E643BAEFA37.subtitle = Església Sant Sebastià ### Título photo_ACF93C9F_B14F_E46C_414C_8EDA4DFD41B7.label = 013 photo_922938ED_B14A_EDAC_41E0_E91BAB2DC352.label = 01_2 photo_B1A18D12_A9DB_EA82_41D7_FA9025B0B48C.label = 02 photo_AFB5E628_B0D8_4DFD_41DD_61837EC9F80E.label = 03 photo_BC0CD95C_A9DE_6A86_41E4_23AE7E80B595.label = 03 photo_8D1E87EB_A90D_E6D0_41D4_DE6B509BD44F.label = 04 photo_AD276259_B0D8_4A5F_41C0_0B86E5A98248.label = 04 photo_BDC0CD4F_A9AE_EA82_41D1_9D1B1832342D.label = 05 photo_94A88755_B15A_A4FC_41C2_5EB5A0F21E1D.label = 05_2 photo_ABED57DF_89C8_C359_41B4_8E79F7ACA0DD.label = 06 photo_95C65047_B17A_9CDC_416D_F6DA22F9F5B8.label = 06_2 photo_CE5786ED_D10F_AA7D_41E8_5E9C13EF1F01.label = 07 photo_BD4B40CB_A9AA_1B82_41D9_31D48F941F95.label = 07 photo_9964BF04_B0D8_DBB5_41B6_1FC15BD1DC4E.label = 08 photo_9115827E_B0D8_4A55_41D8_5F2B761F18DB.label = 08 photo_AF4BCBB4_B0D8_5AD5_41D0_098A1CB32AEA.label = 09 photo_BC9F0725_A9DA_2686_41D6_3A888EA97973.label = 09 photo_A8F8586A_89FB_4D7B_41B6_5D5CA003E27E.label = 10 photo_BFA7387E_A9DA_EA82_41E4_3CBDD364EA24.label = 10 photo_94B98795_B15A_A47C_41D2_BAE5556212C9.label = 11_2 photo_93888FEB_B156_63D4_41DB_2A751B9C16CD.label = 11_2 photo_942EF5B6_89DB_C7EB_41D9_F69CCF94D4C0.label = 12 photo_95A04C77_B176_A4BC_41E1_520B75FC28B1.label = 12_2 photo_A0533AE8_89DA_E0D2_41C1_BAC4D7D67318.label = 13 photo_AE29863F_B156_A4AC_41D5_DB952B30966F.label = 13 photo_9500879E_89C9_43DB_41D0_D8DB908FC050.label = 14 photo_8DD4550F_A91B_5B50_41C9_AA544207C851.label = 14 photo_A8996872_B3AB_4868_41DB_2259D18D8E55.label = 15 photo_A8CDC7AC_B3A7_D8F8_41C8_977AB500D940.label = 16 photo_A8704F5E_B3A6_C858_41C2_90DF32AD5EEE.label = 17 photo_AF75ED45_B3A9_49A8_41C6_C124A96AB86E.label = 18 photo_927E0E4D_B35B_CBB8_41E2_CDE6FAA434E0.label = 19 photo_AFEA88D5_B3BE_C8A8_41D8_934188BFD599.label = 20 photo_AFA2E80D_B3B9_57B8_41E4_4D5B8268E26C.label = 21 photo_A865D0C4_B3BF_78A8_41E2_AC2C7750BF70.label = 22 photo_A8A2469C_B3BA_D8D8_41DD_C2A282B6C57C.label = 23 photo_AFEF264C_B3B9_5BB8_41B7_57FEB0A48573.label = 24 photo_AFB04580_B3B9_B8A8_41DA_6E4B84645BBE.label = 25 photo_AFF3D671_B3BB_7868_41B0_22BCF3E40FCC.label = 26 photo_AFF083C1_B3BB_B8A8_41C5_EF4DBFD93DD1.label = 27 photo_ACB40DD5_B3AA_C8A8_41D8_9A0135227745.label = 28 photo_93CF18C3_B3A9_C8A8_41C4_26DDB19FC457.label = 29 photo_ADB8E932_B3AF_49E8_41E1_C5B741478154.label = 30 photo_AD7F054B_B3AF_79B8_41E1_4720F325DCE1.label = 31 photo_AF94350C_B3B9_59B8_41AF_BD0D1B7A274C.label = 32 photo_96CD245E_B369_5858_4196_E64593AEF032.label = 33 photo_90A12614_B3AB_BBA8_41D6_04277A374933.label = 34 photo_902F21C2_B3AA_F8A8_41D4_93EBB0F38012.label = 35 photo_91EB3849_B3AB_57B8_41E3_ADDEB52DFB8C.label = 36 photo_A919D935_B3D9_49E8_41E4_EEC1B50147F6.label = 37 photo_4F471B83_5DBD_67F0_41BD_69EAEEE9ACBC.label = 38 photo_4F386181_5D85_63F0_41D7_379FB43F5206.label = 39 photo_6C19D663_67D6_7CB1_41D1_62ABC22CA14E.label = 40 photo_4E7808B5_5D83_A110_41D0_3C5EAC168007.label = 41 photo_4E6BB04C_5DBD_A170_41D3_A84BA7647C9A.label = 42 panorama_A5E4A602_A93C_F950_41DF_8BD687CDB510.label = Altar panorama_A3E0FA42_A907_69D0_41E4_7A630ADEBFC8.label = Altar panorama_A5E5D538_A93D_5BB0_41E2_2E643BAEFA37.label = Altell panorama_A3E0F302_A907_5F50_41DA_16E80A0A5752.label = Altell panorama_927FD25E_8990_290C_41D9_62326ABE081F.label = Entrada panorama_936260D2_8990_2914_41C6_DE20E0AB7B4F.label = Entrada panorama_B5088B07_A4BB_CAD5_41D1_5FC921749A54.label = Espai 1 panorama_AA0C8A6F_A485_4B55_41DD_400525805184.label = Espai 1 panorama_A4199606_A93F_5950_41C9_2362A277EBB6.label = Espai 2 panorama_A5684755_A904_E7F0_41CA_4116A8182A11.label = Espai 2 panorama_A5E96DDF_A93C_AAF0_41E1_1D0EBCAFEE26.label = Espai 3 panorama_A3E24185_A904_BB50_41D1_2898899607D1.label = Espai 3 panorama_A5E42CF0_A93C_AAB0_4184_FD43416447C4.label = Espai 4 panorama_A5E41DA1_A93D_6B50_418D_73D24566B09A.label = Espai 6 panorama_A5E42716_A93D_A770_41DD_F7D9EBFF2666.label = Espai 7 photo_8060CABF_AD78_F1A8_41E4_CCBD8C117AA4.label = Pianos_junts ## Menú Botón Derecho ### Texto TDVAuthor.label = Created by: MEROPS 360º ## Skin ### Botón Button_7DBCA382_7065_343F_41DB_48D975E3D9EC_mobile.label = ESPAIS Button_7DBCA382_7065_343F_41DB_48D975E3D9EC.label = ESPAIS Button_3619D0EB_128C_9A7D_41A5_84248EDD20A4_mobile.label = Esglèsia Masricart Button_3619D0EB_128C_9A7D_41A5_84248EDD20A4.label = Esglèsia Masricart Button_9E674786_BF74_CC5C_41BB_6474239E3CB2.label = Esglèsia Sant Sebastià Button_9E674786_BF74_CC5C_41BB_6474239E3CB2_mobile.label = Esglèsia Sant Sebastià Button_9E674786_BF74_CC5C_41BB_6474239E3CB2_mobile.pressedLabel = Reception Button_F01877F7_C7BF_4BBD_41BB_741602CF73DC.label = TORNAR Button_F01877F7_C7BF_4BBD_41BB_741602CF73DC_mobile.label = TORNAR ### Etiqueta Label_DA7333FB_C701_859C_41E0_074157E46473_mobile.text = Created by: MEROPS360.com Label_DA7333FB_C701_859C_41E0_074157E46473.text = Created by: MEROPS360.com Label_89D761C8_A905_FAD0_41E3_42A120488419.text = Crèdits Label_89D761C8_A905_FAD0_41E3_42A120488419_mobile.text = Crèdits ### Texto Multilínea HTMLText_7DB2E382_7065_343F_41C2_951F708170F1.html =
Created by: MEROPS360.com
HTMLText_9BCA3B14_B58E_E1BB_41B4_E29EC28D41BC.html =
{{title}}
{{subtitle}}



HTMLText_99A88B85_B59D_A0A5_41BF_250BF548505F.html =
{{title}}
{{subtitle}}



HTMLText_7DB2E382_7065_343F_41C2_951F708170F1_mobile.html =
Created by: MEROPS360.com
HTMLText_9BCA3B14_B58E_E1BB_41B4_E29EC28D41BC_mobile.html =
{{title}}
{{subtitle}}



HTMLText_99A88B85_B59D_A0A5_41BF_250BF548505F_mobile.html =
{{title}}
{{subtitle}}



### Tooltip Container_7FF1F5EF_706F_7FC6_41C7_BCBB555D2D3D_mobile.toolTip = Obre menú Container_7FF1F5EF_706F_7FC6_41C7_BCBB555D2D3D.toolTip = Obre menú IconButton_7FF185EF_706F_7FC6_41A5_21B418265412_mobile.toolTip = Obrir menú IconButton_7FF185EF_706F_7FC6_41A5_21B418265412.toolTip = Obrir menú IconButton_7DB21382_7065_343F_41B1_484EDBCD16A4.toolTip = Tancar menú IconButton_7DB21382_7065_343F_41B1_484EDBCD16A4_mobile.toolTip = Tancar menú ## Tour ### Descripción ### Título tour.name = La Canonja - Esglésies en 360º ## Ventana ### Cuerpo htmlText_A507E9E8_B3EF_4878_41A3_379B101F5893.html =
Crist jacent. Imatge processional que surt a la processó del Divendres Sant acompanyada per vuit portants de la Cofradía del Santo Sepulcro. Fou comprada l’any 1975 i beneïda durant la setmana Santa de 1976. La imatge del Crist jacent reposa dins d’una urna de vidre amb il·luminació de focus laterals.
htmlText_BD2FC84C_A9A6_6A86_41C6_1294D2AB1520.html =
Sagrari del Santíssim
Peça metàl·lica de traça moderna que porta la inscripció llatina Ipse est pax nostra.
htmlText_A6684FA3_B3E9_C8E8_41CD_AC953466BA49.html =
Arcàngel Sant Miquel. Imatge policromada de guix, inicialment situada a l’altar major, i des del rectorat de Mn. Rafael Serra, ha estat reubicada al lateral esquerre de l’altar de la Puríssima.
htmlText_9270926B_B3A9_B878_41CD_7BA9E2FF516D.html =
Canelobres de tija salomònica, sufragats pel bisbe Manuel Borràs i Ferré, amb motiu de la seva primera visita pastoral a la parròquia de la Canonja, el 1934.
htmlText_A4C2FFED_B3DA_C878_41CC_F97D334A9962.html =
Cantabant canticum novum (estaven cantant un càntic nou)
Vitrall situat al costat esquerre de la porta d’entrada al Cor. Hi distingim en primer pla la imatge de Jesús crucificat com a símbol del Bon Pastor, que per la seva mort i resurrecció pastura i dona vida a les seves ovelles.
htmlText_A75A5310_B3E6_D9A8_41E4_3F89FCB19DA3.html =
Creu de plata. Completava el conjunt del joc de canelobres regalats pel bisbe Manuel Borràs a la Parròquia de Sant Sebastià de la Canonja, i inicialment col·locats a l’altar de la capella del Sagrat Cor (actual capella del Santíssim).
htmlText_92719E4D_B3A9_CBB8_41D3_FC6F128CEE16.html =
Creu d’estil bizantí. Còpia realitzada per la restauradora canongina Goretti Rion Veciana de l’obra original del Pare Bernat, benedictí de l’església de la Dormició de la Mare de Déu, situada a la muntanya de Sió de Jerusalem. La seva composició segueix la tècnica bizantina de pintura al temple amb ou, completada amb una imprimació de pa d’or autèntic.
htmlText_A7634C43_B3D9_CFA8_41E5_594937EC1B9E.html =
Crist que actualment s’utilitza per als viacrucis de quaresma, celebrats a l’interior del temple i durant la litúrgia del Tridu Pasqual del Divendres Sant. Fou adquirit per la parròquia durant el rectorat de Mn. Ricard Cabré.
htmlText_ACF64BF0_B848_56BE_41DF_E07500064F82.html =
Domine noster quam admirabile est nomen tuum (Senyor.. nostre, que meravellós és el teu nom).
Davant del vitrall on es representa la vinguda de l’Espòs hi ha representat l’home sublimat a rei de la creació i fet semblant a Déu, que es realitza plenament en Crist i es realitzarà en nosaltres a la seva vinguda, i que canta el salm VIIIè.
htmlText_ABF9C4CF_B84B_D2E2_41E5_DD28095A477C.html =
Dominus pascit me (El Senyor és el meu pastor).
El bon Pastor, que per la seva mort i resurrecció pastura, dóna vida a les seves ovelles.
htmlText_AC6C0695_B84B_B166_41D8_8FD8C72FDCE7.html =
Ecce esponsus venit (Mira, ve l’Espòs).
Complement de la nostra filiació divina és la nostra entrada al regne, particular i universal, quan l’església assolirà la seva perfecció rebent el seu Espòs. Representa això el vitrall on hi ha la vinguda de l’Espòs, amb les verges vigilants amb les llànties enceses. També significa l’Eucaristia, que desenvolupa la Vida rebuda en el baptisme.
htmlText_A69B0C0D_B3D9_CFB8_41DB_B956F9AE222C.html =
Eritis mihi testes (Sereu els meus testimonis).
Representa el titular de l’església parroquial i objecte de força devoció, sant Sebastià. Porta la llegenda: Els màrtirs són testimonis de la fe davant del món i també per a nosaltres. Hi figuren també, en aquest vitrall, un bisbe i un sacerdot que representen el bisbe-beat Manuel Borràs, nascut a la Canonja, i Mn. Enric Gispert, que n’era el sacerdot en temps de la guerra. Tots dos moriren màrtirs.
htmlText_A69303D7_B3EB_5857_41C0_F65945BABC2D.html =
Escultura del bisbe-beat Manuel Borràs i Ferré. Obra original de l’escultor tarragoní Bruno Gallart. La peça fou encarregada pel Consell Pastoral Parroquial amb motiu de commemorar la beatificació del bisbe canongí i auxiliar del cardenal Vidal i Barraquer. La seva col·locació inaugural a la parròquia tingué lloc l’any 2013.
htmlText_91D1E0ED_B35A_B878_41DD_3CE34F449157.html =
Jerusalem mater nostra (Jerusalem nostra mare).
Al finestral de la façana de l’església s’hi representa la coronació de la Verge per la Stma. Trinitat (l’Assumpció de Maria, patrona del poble i que no es veu en cap més lloc de l’església), la qual és Mare i Ideal de l’Església...
Hi ha la llegenda Maria és mare nostra, mare per tant de l’església. Per això hi ha allí representat Montserrat, on venerem nostra mare celestial.
Per representar aquesta Església, que és mare nostra, hi ha la silueta de l’església de la Canonja. Aquest vitrall fou posat abans que el papa Pau VI, durant el Concili Vaticà II, declarés Maria mare de l’Església."
htmlText_A7713A08_B3E9_4BB8_41C4_91DE68F4EB80.html =
Llenç de Sant Sebastià. Pintura a l’oli sobre tela (2,78 x 1,96) d’autor anònim, d’estil barroc i cronologia probable del s.XVIII. Aquest llenç se salvà de la crema d’imatges religioses de 1936 i la seva part central mostra la coronació martirial de sant Sebastià, lligat a un arbre. A l’angle inferir esquerre s’hi veu la figura de santa Irene i al costat dret la presència d’un soldat amb una fletxa a la mà. Per tal de procedir a la seva restauració el llenç fou dipositat (1989) al Centre Arxidiocesà de Restauració i Conservació que dirigia l’escultor i restaurador tarragoní, Eustaqui Vallès, durant el rectorat de Mn. Marcel·lí Robert. Però diverses circumstàncies ajornaren tot el procés de restauració fins al 1996, durant el rectorat de Mn. Ricard Cabré, en què fou lliurat de nou a la Parròquia el llenç restaurat.
htmlText_908550A2_B369_B8E8_41D2_641A6C42C522.html =
Mare de Déu Assumpta. Imatge processional portada a espatlles durant la processó de la Festa Major del 15 d’agost. Restaurada el 2010 per l’artista de Pinell de Brai -amb taller a Tarragona- Carles Altadill i Serres.
htmlText_A1FF78E0_89A9_E0D2_4192_5943165A349D.html =
Mare de Déu de Fàtima. Talla de l’escultor reusenc Modest Gené i Roig, encarregada i sufragada per la família Borràs-Llop a finals de 1953. La benedicció i entronització de la imatge, a l’església parroquial, anà a càrrec del rector Mn. Lluís Saragossa el dia 13 de maig de 1954, després d’una solemne processó que des de l’església de Masricart va recórrer el principals carrers del poble. La imatge fou restaurada, l’any 2009, per l’artista reusenca Rosa Maria Bessó.
htmlText_BD935889_A9AE_2B8E_41C9_A9796350E64A.html =
Mare de Déu de Lourdes
Imatge d’escaiola policromada procedent d’un taller d’Olot. Fou encarregada i sufragada per Adela Llop Bofarull l’any 1982. Presideix la capella central del lateral dret de l’església de Masricart. Com a singularitat cal destacar que els altars de les capelles laterals foren suprimits amb les reformes de l’església durant els anys setanta, però atesa la devoció existent a la Mare de Déu de Lourdes per part d’un nombrós grup de feligresos, el rector Mn. Marcel·lí Robert decidí de bastir un nou altar aprofitant les peces originals de l’antiga balustrada d’alabastre que tancava el presbiteri de l’església parroquial, abans del Concili Vaticà II, i recomposar-les per sustentar en quatre columnes l’ara del nou altar.
htmlText_CE1A71E3_D0FA_A665_41DC_669D74FC7889.html =
Mare de Déu de la tendresa. Pintura iconogràfica encarregada pel rector Rafael Serra (2006) a l’ermitana de Gratallops, Maria Dolors Bonilla Corró. Realitzada amb tècniques mixtes, mostra la figura maternal de la Mare de Déu amb el seu fill en braços. Es tracta d’una reproducció de l’obra original de l’artista rus Vladimir, situada a la catedral de Sant Basili de Moscou. Aquesta còpia de la pintura original presideix actualment el presbiteri de l’altar major de la parròquia.
htmlText_BD65678D_A9AD_E586_41AE_A1D099E1480D.html =
Mare de Déu de les Neus
Imatge policromada de 120 cm. d’alçada, realitzada amb pasta de fusta al taller d’Olot “Virgen de Núria” (actualment inoperatiu). Fou encarregada i sufragada per Josepa Marsal, l’any 1940. La seva advocació del 5 d’agost era celebrada tradicionalment com a festa major d’estiu de l’antic poble de Masricart. Actualment s’ha recuperat aquesta antiga tradició amb una celebració litúrgica i posterior sopar a la fresca.
htmlText_BDC3EC28_A9DF_EA8E_41E5_02BB307CA20E.html =
Mare de Déu de l’Esperança
Talla policromada d’autor desconegut i datada entre finals del s.XV i començaments del s.XVI. Presideix l’altar major de l’església de Masricart i representa la verge Maria com a reina i futura mare coronada, a l’espera del part, d’ací la iconografia característica del sol radiant sobre el ventre, en posició expectant i amb els braços oberts i flexionats.
La imatge fou salvada de la destrucció durant la guerra civil de 1936 i posteriorment restaurada el 1940 amb una intervenció d’urgència poc reeixida: repintat general de tota la talla amb pàtina majoritàriament daurada i que propicià l’ocultació de les capes de pintura original que encara es conservaven. Se substituiren també les mans originals, molt deteriorades i es col·locà un nou nimbe de fusta (aurèola) per tal de substituir l’antic de pedres precioses -robat durant la nit de 1889-.
No fou fins al rectorat de Mn. Rafael Serra (2007) que es prengué l’acord de gestionar una nova i definitiva restauració de la imatge al Centre de Restauració de Bens Mobles de la Generalitat de Catalunya a Valldoreix. Això possibilità la recuperació dels nivells pictòrics originals de la imatge i que podrien correspondre -a l’anvers de la talla- a la capa de pintura original de finals del s.XV o començaments del s.XVI, i un segon nivell a la part frontal i laterals que correspondria a la policromia aplicada durant el s.XVIII. La imatge restaurada fou entronitzada en un solemne acte litúrgic durant el mes de desembre de 2008, essent rector Mn. Miquel Combalia.
htmlText_92271DF2_B35A_C868_41C8_43845D2E76AC.html =
Mare de Déu del Roser. Peça policromada realitzada al Taller Camps de Barcelona. Sosté a la seva mà dreta un rosari de plata, donació de la família Rion Roig.
htmlText_A5DB7D31_B3EF_49E8_41D5_9ECF30AB8480.html =
Mare de Déu dels Dolors. Imatge incorporada a la parròquia durant els primers anys de la postguerra. Comprada a Barcelona al taller de Florencio Veciana i sufragada per la senyora Emília Dols. Inicialment desfilà a la processó del Divendres Sant a espatlles de la Confraria de les Filles de Maria, i sense cap vestimenta afegida. Però a partir de 1976 les dones de la Cofradía del Santo Sepulcro l’adoptaren com a pròpia, l’abillaren amb un sumptuós mantell i des de llavors surt a la processó a espatlles d’aquestes confrares.
Sant Crist. Obra adquirida per subscripció popular a un taller de l’escola d’imatgeria d’Olot i posterior decoració al taller barceloní de Florencio Veciana. Sortí per primera vegada en processó durant la Setmana Santa de 1940 i des d’aleshores, cada any ha sortit en processó portat a braços per tres homes que es van rellevant. La imatge mostra el moment culminant de la crucifixió de Crist, en el precís punt de l’agonia.
htmlText_AB05D89F_B84B_D162_418C_C1308AB32A5E.html =
Obedients usque ad mortem (Obedients a la mort). 
S’hi representa Jesús crucificat, un arbre i un llamp.  Als costats de la creu els menyspreadors de Déu per la desobediència, Adam i el diable, significats per l’arbre, i el dimoni, pel llamp.  Veia Satanàs que queia com un llamp.
htmlText_92ADD850_B3A9_F7A8_41D1_ED666E8A848A.html =
Pradel·la (finals s.XV). Pradel·la pintada al temple i una de les poques peces parroquials salvades de la destrucció de 1936. Mostra cinc figures. La central és l’Ecce Homo, com a peça cabdal de la denominada deessis bizantina. Tota l’estructura d’emmarcament de la pradel·la recull la tipologia del gòtic flamíger. Tanmateix, les cinc taules mostren una superposició de diferents capes de pintura i no sempre amb encert. Això demostra més d’una actuació restauradora, probablement a finals del s.XVIII o començaments del s.XIX i una altra posterior a la guerra civil de 1936. Actualment decora l’altar de la capella del Santíssim.
htmlText_A5E4B4F5_B3EA_B868_41E4_F042ED3E5AB4.html =
Puríssima Concepció. Talla policromada, encarregada al taller barceloní de Florencio Veciana. La imatge presideix un sumptuós altar d’alabastre, realitzat al taller d’Antonio Miguel, de Sarral. La cura i manteniment d’aquest altar de la Puríssima anava a càrrec de la Confraria de les Filles de Maria.
htmlText_93217DA5_8977_FB3C_41DE_FDD734FCFE39.html =
Retrat del bisbe Manuel Borràs i Ferré. Pintura a l’oli realitzada per l’artista autodidacta canongina Joana Martorell Canadell. Feu donació de l’obra a la parròquia l’any 1989.
htmlText_A6A0E999_B3E9_C8D8_41AC_56C2D4BF1F1A.html =
Sagrari. És el sagrari que inicialment formà part de l’altar major construït després de la guerra civil . Amb la reforma postconciliar del Vaticà II i la nova ubicació de l’altar major de cara als feligresos, quedà temporalment retirat. Però durant el rectorat de Mn. Rafael Serra fou de nou restaurat i col·locat a l’altar del Roser on es troba actualment.
htmlText_BD23366F_A9A6_2682_41C8_2FF885FEDEA4.html =
Sagrat Cor
Imatge de guix comprada per la parròquia a un taller d’Olot durant els primers anys de postguerra per tal de presidir la capella del Sagrat Cor de l’església parroquial de Sant Sebastià. Durant el rectorat de Mn. Lluís Saragossa la imatge fou retirada per tal de reconvertir aquell espai en l’actual capella del Santíssim a l’església parroquial. No fou fins el rectorat de Mn. Marcel·lí Robert que la imatge es recuperà de nou i es traslladà a l’església de Masricart on actualment presideix la capella lateral del Santíssim.
htmlText_A5AFBC77_B3EA_C868_41DB_7C83117628DE.html =
Sagrat Cor. Talla original de l’escultor Mn. Josep Blasi Bové, fill de la Pobla de Mafumet, i encarregada pel rector Mn. Marcel·lí Robert l’any 1972. La imatge és l’eix central de tot el conjunt escultòric de l’altar dedicat al Sagrat Cor, i dissenyat pel mateix artista Josep Blasi sobre un mosaic de tessel amb connotacions decoratives molt modernes.
htmlText_F72FC5FD_D11F_EE5D_41EA_14324CEE6771.html =
Salomó. Un dels dos llums situats actualment a l’altar major de l’església parroquial. Formava part de la donació feta pel bisbe-beat Manuel Borràs i Ferré. Segons testimoni oral del Sr. Joan Mestres Canadell l’encàrrec fou dissenyat per l’arquitecte Josep M. Jujol.
htmlText_BD9965DE_A9DE_2582_41D5_C2F5F16CFAE8.html =
Salve spes nostra
Vitrall de la façana principal de l’església Mare de Déu de l’Esperança de Masricart que mostra una imatge de la verge titular de l’església i també una representació del Castell de Masricart a la part baixa de la dreta. S’hi pot veure també a la part superior el símbol de la TAU com a vinculació històrica de la parròquia de la Canonja a l’Arquebisbat de Tarragona. La seva realització fou encarregada i col·locat pel rector Mn. Rafael Serra amb motiu de les reformes realitzades a tota l’església durant l’any 2007.
htmlText_A6890289_B3E9_F8B8_41C3_CDCEC5C5361A.html =
Sant Antoni Abat. Imatge policromada que figura a l’altar de la Mare de Déu del Roser.
htmlText_A60C475F_B3EB_D858_41E4_AB212F0F7E45.html =
Sant Antoni de Pàdua. Talla original policromada de l’escultor canongí Pau Figueras i Vila, realitzada el 1957.
htmlText_8DB7225D_A90C_D9F0_41D6_61802BEC9F6F.html =
Sant Crist
Talla original del pare caputxí Josep M. de Vera, adquirida per la parròquia a meitats de la dècada de 1970, durant el rectorat de Mn. Marcel·lí Robert.
htmlText_A5A0C135_B3D9_B9E8_41E6_120C29BF247C.html =
Sant Crist. Imatge policromada de guix que presideix l’altar de la capella del Santíssim. La seva tonalitat original era de carnadura més clara i col·locada sobre una creu plana de color negre. S’utilitzava essencialment per als viacrucis parroquials dels divendres i els diumenges de Quaresma i també durant la litúrgia del Tridu Pasqual del Divendres Sant per la tarda. La imatge patí intervencions pictòriques, per iniciativa de Pere Florit, durant el rectorat de Mn. Marcel·lí Robert, però amb l’arribada del seu successor, Mn Rafael Serra, fou totalment restaurada i remodelada amb tonalitat més enfosquida i una nova creu de tronc rodó. L’artista a la qual s’encarregà aquest nou look fou l’ermitana de Gratallops, Maria Dolors Bonilla Corró.
htmlText_A702480D_B3EB_57B8_41DE_5ED2D71630A5.html =
Sant Isidre, patró dels pagesos. Imatge adquirida al taller “La Castellana” d’Olot i sufragada per la família de Pau Olivé Llauradó, el 1942. Inicialment, fou col·locada al lateral dret de l’altar major, però des del rectorat de Mn. Rafael Serra es recol·locà al lateral esquerre de l’altar de Sant Josep.
htmlText_BA88D3AF_A9AA_3D82_41D8_A08FADFEDDC3.html =
Sant Josep
Imatge d’escaiola policromada, incorporada al patrimoni de la parròquia gràcies a una donació particular durant el rectorat de Mn. Rafael Serra.
htmlText_A6FF5A7F_B3EB_C858_41E1_3FF355E9304C.html =
Sant Josep. Imatge encarregada i sufragada per la família de Maria Roigé Baget al taller de Juan Sotoca de Reus. La corona també va ser sufragada per la mateixa família i adquirida als magatzems barcelonins de Dario Razzautti.
htmlText_8BD25AB4_A91D_AEB0_41E4_D3DDA8ECFE85.html =
Sant Pancraç
Imatge d’escaiola policromada, adquirida a un taller d’Olot, durant la postguerra, per tal de recuperar la devoció secular masricardenca d’aquest sant. La imatge mostra a la seva mà esquerra un llibre amb la inscripció llatina Venite ad me et ego dabo vobis omnia bona (Veniu a mi i us donaré tots els béns).
htmlText_A625A7E2_B3E7_5868_4170_4030CC517414.html =
Sant Sebastià. Talla de fusta, original de l’escultor canongí Salvador Martorell i Oller i decorada als tallers de Florencio Veciana, a Tarragona i Barcelona respectivament. Sufragada i regalada per la família de Rosa Mestres Bargalló i fills, a començaments de la dècada dels anys quaranta en substitució del retaule barroc de sant Sebastià, destruït el 1936. Presideix l’altar major com a patró del poble de la Canonja.
htmlText_A6222EA0_B3D9_48E8_41E4_9783484A9073.html =
Sant Sebastià. Imatge processional que surt a espatlles de quatre portants a la processó de la Festa Major d’hivern, el 20 de gener. La imatge ha estat restaurada el 2011 per l’artista de Pinell de Brai -amb taller a Tarragona- Carles Altadill i Serres.
htmlText_A71BEB8A_B3E9_48B8_41E3_F2499EDAADC7.html =
Santa Llúcia. Imatge policromada de guix, sufragada per la feligresa Rita Jansà. Actualment està col·locada a l’altar de la Mare de Déu del Roser.
htmlText_A728D397_B3EE_D8A8_41D8_1D096B66579D.html =
Santa Teresa de Jesús. Imatge policromada de guix que està ubicada al lateral dret de l’altar de la Mare de Deu del Carme.
htmlText_BB73CD39_A9AE_2A8E_41BF_A60D482128D7.html =
Santa Teresa de Lissieux
Imatge d’escaiola policromada, incorporada al patrimoni de la parròquia gràcies a una donació particular durant el rectorat de Mn. Rafael Serra.
htmlText_A6AC5C46_B3EE_CFA8_41D4_C02D7791F963.html =
Santa Teresa de Lissieux. Imatge policromada de guix i ubicada al lateral esquerre de l’altar de la Mare de Déu del Carme.
htmlText_A5E6720A_B3DB_BBB8_41D0_79C3F8911C05.html =
Spiritum Sanctum in fillo adoptionis effudit (Ella va vessar l'Esperit Sant a l'ompliment de l'adopció).
Davant del baptisme hi ha l'entrada a la terra de promissió, ja que pel baptisme entrem a l'Església, el regne de Crist, vertadera terra de promissió.
htmlText_BD8D4FB4_A9DB_E586_41C5_0595B773278B.html =
Tapís RESURRECTION
Reprodueix el quadre original del pintor vallenc Josep Folch Jové on es mostra l’escena de la resurrecció de Jesús, mentre Nun àngel lluminós aparta la pedra del sepulcre. El Crist ressuscitat mostra les llagues de les seves mans i els seus peus mentre un llençol blanc embolcalla tot el seu cos. Dos soldats, caiguts a terra i encegats per la llum de la resurrecció, amaguen el rostre. L’ordit del tapís és d’un teixit resistent, ben tramat, per a no distorsionar l’obra original de l’artista vallenc, per això la reproducció no és teixida sinó pintada. El tapís fou donat el 1976 per la senyora Pepita Bernat Guixà, originària de l’Albi, però resident a Tarragona durant el rectorat de Mn. Marcel·lí Robert.
htmlText_BA6555C9_A9A5_E581_41DB_F0ADEE416E90.html =
Tapís PASSIÓ
Reprodueix el quadre original del pintor vallenc Josep Folch Jové, que mostra l’escena de Jesús a l’hort de les oliveres. L’ordit del tapís és d’un teixit resistent, ben tramat, per a no distorsionar l’obra original de l’artista vallenc, per això la reproducció no és teixida sinó pintada. El tapís fou donat el 1976 per la senyora Pepita Bernat Guixà, originària de l’Albi, però resident a Tarragona. durant el rectorat de Mn. Marcel·lí Robert.
htmlText_A4B3C397_B3DA_B8A8_41C1_88B7B16C8FF9.html =
Venit benedicti patris mei (Va venir a beneir el meu pare).
Fruit de la redempció de Crist és la vida divina, obtinguda pel baptisme, fent-nos fills d’adopció. In fillos adoptionis, etc, del prefaci de l’Esperit Sant.
htmlText_A5B9C5A6_B3E9_D8E8_41E5_AAD938426DF2.html =
Àngel Custodi. Imatge policromada de guix, ubicada al lateral dret de l’altar de la Puríssima.
htmlText_9237F55B_8970_6B14_41D0_B7F617F3582B.html =
Joc de creu i canelobres situats a la sagristia de la parròquia.
htmlText_92E0428F_8970_290C_41C3_6FFCE8953F13.html =
La santa cena. Pintura situada l’interior de la sagristia i ubicada a la part superior de la porta d’accés a l’altar major. La peça fou encarregada pel rector Mn. Rafael Serra a l’iconògraf romanès KOLA, el 2005. Aquest artista ha realitzat també obres per a altres parròquies de l’arquebisbat de Tarragona com Constantí o Torredembarra.
htmlText_A630333B_B3EB_F9D8_41DF_0D420D8C85D5.html =
Mare de Déu de Montserrat. Imatge col·locada a la part central baixa de l’altar de Sant Josep amb decoració de l’escut de Catalunya a la seva peanya. Fou encarregada i sufragada per la família Mestres-Anguera cap a meitats dels anys cinquanta.
htmlText_A1C587C6_89AA_A0DE_419B_BFD0B5867D79.html =
Sant Lluís Gonzaga. Imatge provinent dels tallers d’Olot en plena postguerra. La presència d’aquesta iconografia fou deguda a la continuïtat de l’antiga Confraria de Sant Lluís -documentada estatutàriament a la parròquia des de l’any 1900- amb una finalitat social d’ajuda mútua.
htmlText_BA1543DD_A9DA_FD86_41DD_526FD38FCDD4.html =
Tapís JESUS CUM PISCATORIBUS
Reprodueix el quadre original del pintor vallenc Josep Folch Jové on es mostra l’escena dels primers apòstols, encara pescadors, quan tenen la primera trobada amb Jesús. L’ordit del tapís és d’un teixit resistent, ben tramat, per a no distorsionar l’obra original de l’artista vallenc, per això la reproducció no és teixida sinó pintada. El tapís fou donat el 1976 per la senyora Pepita Bernat Guixà, originària de l’Albi, però resident a Tarragona. durant el rectorat de Mn. Marcel·lí Robert.
htmlText_A641A195_B3D9_58A8_41D4_A5F441EE6A4A.html =
Amb motiu de la visita pastoral realitzada a la Canonja pel bisbe auxiliar del Cardenal Vidal i Barraquer i fill il·lustre del poble, Dr. Manuel Borràs i Ferré, el dia 9 de juliol de 1934, aquest decidí de sufragar la capella del Sagrat Cor, ubicada on actualment hi ha la del Santíssim. Per aquest motiu s'amplià una petita finestra del mur lateral de l’església per tal de guanyar llum natural i se li donà l’estructura allargassada vertical que avui contemplem. Posteriorment s’hi col·locà el magnífic vitrall que sortosament no patí la destrucció durant la guerra civil del 1936.
htmlText_BC253F4C_A9DA_2686_41D6_F1EDCD0C7324.html =
Corona de llautó daurat, de simbologia mariana, que culmina la part superior de l’altar major de l’església de Masricart.
htmlText_A75F6493_B3EE_F8A8_41CE_25F1A50A7DCF.html =
Mare de Déu del Carme. Imatge policromada de guix i sufragada per la propietària del Mas d’Alberich, durant l’època del rector regent Mn. Enric Rosanes.
htmlText_91920DA2_B359_48E8_41E0_7CCEA1854D61.html =
Harmònium. Instrument de vent de teclat amb llengüetes lliures que vibren per l’aire propiciat per unes manxes mogudes pels peus de l’organista. Estava adossat, inicialment, al costat dret de la barana del Cor, però a partir dels anys seixanta es col·locà al centre del Cor davant mateix del setial del Cantador Major. Fou comprat després de la guerra civil, durant el rectorat de Mn. Enric Rosanes, a l’empresa de Barcelona, Raynard i Maseras, fabricants de pianos i harmòniums.
Orgue. Aquest nou instrument fou comprat el 1969 per iniciativa del vicari Mn. Miquel Barbarà, per tal de substituir l’antic harmònium. Es col·locà al bell mig del Cor de l’església i era utilitzat pel Cantor Major Sebastià Olivé Ras i posteriorment pel seu fill Sebastià Olivé Marca. És de connexió elèctrica, amb doble teclat i pedalier i s’utilitzava fonamentalment per a les celebracions litúrgiques d’ofici major dels diumenges i altres celebracions festives durant l’any. Actualment resta en desús.